Dor de tara purtat in suflet petru totdeauna

12 Iunie 2011 at 20:23 Lasă un comentariu

In prima zi in care am ajuns in Anglia ma miscam in reluare, eram lipsita de energie, tot ce voiam era sa stau intinsa si in liniste. Credeam ca era de la oboseala, pentru ca in ultimele 10 zile tot ce facusem fusese sa-mi iau la revedere de la lume, 10 ore pe zi, alergand de la unii la altii, de la unii tot luandu-mi la revedere de mai multe ori in aceasta perioada. Am dat curs acestei cerinte a corpului meu si incet, incet am inceput sa inteleg ce se intampla: putina melancolie🙂 Asa ca am plans putin…🙂

Am tot fost zambitoare si plina de energie toata saptamana, luandu-mi la revedere de la oameni, nu insa si de la tara. Eu cand zic Romania zic doinele noastre, cantecele noastre populare, balurile noastre de sarbatori, costumele noastre populare, trairea noastra romaneasca (ei, cea de Transilvania :-P). De asta mi-a fost dor inca de cand am plecat la facultate la Bucuresti, acum 9 ani, si acum realizam ca de asta o sa-mi fie dor toata viata. Nu e un dor suficient de puternic cat sa ma opreasca din ce am de facut acum si poate nu va fi niciodata. Imi dadeam seama insa ca aici am si mai putine sanse sa am trairi care sa-mi aduca aminte de casa. Si m-am gandit: dar nici in Bucuresti nu am prea avut, deci dorul meu nu incepe acum. Apoi am realizat ca a existat ceva ce a pastrat vie in mine acea flacara de traire simpla si frumoasa, autentic romaneasca: dl. Voicu Popescu. Pentru un moment toate gandurile mele se invarteau in jurul lui si ma gandeam: e dor de persoana lui. Dar nu, prin el mi-era dor de Romania toata, de mama si tata, de folclorul si dansurile noastre, de muzica noastra Ortodoxa. De ce? Pentru ca viziunea dansului asupra felului in care muzica trebuie interpretata era atat de aproape de a mea! Sigur ca ma refer mai mult la piesele de folclor si religioase pe care le-am interpretat in corul SOUND sub bagheta dansului (astea erau romanesti). Doamne, mai ales cand cantam piese din Ardeal, imi sarea inima de bucurie, pentru ca ne indemna sa le cantam asa cum trebuie, asezat dar bine infipti in ritm, neaos dar cu eleganta, demn si cu o oarecare mandrie, cea a constiintei originii noastre. Parca si vedeam o invartita derulata sub ochii mei, cu dansatori mandri si cu drag de muzica si dans din Ardeal. Aici puteti asculta un fragment din Nunta lui Constantin Arvinte (derulati pana ajungeti la ziua 16 mai 2011). Iar muzica religioasa ortodoxa pe care o cantam nu isi are pereche! Ascultati De frum’setea fecioriei tale, cantata la Vatican in 2009) Felul in care dl. Voicu Popescu vede acest act al rugaciunii este foarte pe sufletul meu: sa fii acolo cu gandul si cu sufletul, sa canti precum simti, sa dai insemnatate cuvintelor cum poti mai bine prin muzica, ce sa mai, sa te rogi🙂

Acum ceva vreme am urmarit corul intr-o emisiune live la TV, eu neputand sa ajung in ziua aceea la cantare cu ei. Prezentatoarea i-a intrebat ce-i face sa vina saptamana de saptamana, de ani de zile, la repetitiile SOUNDului, si a avut rabdare sa treaca pe la toti sa le auda parerea: pentru placerea muzicii corale, pentru distractia de la repetitii, pentru momentele de relaxare pe care li le ofera etc. Pe loc am ramas surprinsa ce diferit ar fi fost raspunsul meu daca eram acolo: pentru Voicu Popescu. Nu stiam sa detaliez mai mult asa la repezeala, dar raspunsul asta era: ca sa fiu in preajma dansului. Stiam ca am invatat in timp multe despre viata de la dansul, dar parca era ceva mai mult de atat, insa nu puteam spune ce anume. Acum stiu.

Asa ca multumesc, Voicu Popescu, pentru minunatul sentiment de „acasa” pe care mi l-ati dat in toti acesti ani. Asa am reusit sa nu ma pierd in Bucuresti si am avut cu ce sa balansez tot noul caruia a trebuit sa-i fac fata in acea noua lume. Sa speram acum ca am adunat un bagaj suficient care sa-mi serveasca drept o baza solida pentru a face fata acestui nou numit tara straina, chiar daca n-o sa port corul, dirijorul, parintii si tara decat in suflet.

Entry filed under: In Anglia. Tags: , , , , .

Cum e cand pleci de acasa Cea mai frumoasa tura cu bicicleta

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Motto:

Sunt ceea ce aleg sa fiu
wordpress statistics
Iunie 2011
L M M M V S D
« Mai   Iul »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Categorii


