Parintii mei au incredere in mine

25 Ianuarie 2010 at 14:03 Lasă un comentariu

Nu aveam rabdare sa ma uit la filme. Nu ma duceam la cinema. Desene animate vazusem doar Tom si Jerry si ce se mai dadea la TV pe vremea mea. Pana-ntro zi, cand un prieten m-a convins sa vad primul desen animat pe dvd, Finding Nemo. Mi-a placut la nebunie si de-atunci am vazut cam tot ce-a mai aparut in materie de desene animate pe dvd. Am inceput sa ma uit si la filme si-mi plac cu precadere dramele, care am aflat intre timp ca nu sunt filme cu final trist, ci sunt acele filme in care sunt tratate probleme de viata, sentimente, cu bune si rele, dar cu muuuuulte invataminte (de ex cele de pe Hallmark).

Finding Nemo a ramas preferatul meu. Cred ca e si el o drama. Trateaza relatia parinti-copii, mai exact consecintele protectiei exagerate pe care unii parinti o executa copiilor lor. Din mare iubire pentru ei, le netezesc drumul, ii tin in palme, le iau toate greutatile de pe umeri, actioneaza pentru ei, gandesc pentru ei, ca doara : « Lasa ca-i greu sa faca singur!». Rezultatul? Multe minusuri cu care copilul pleaca in viata, de care-mi dau seama chiar daca nu sunt psiholog de meserie. Insa cel mai mare e lipsa de incredere in sine pentru ca tot ce intelege copilul din acele «lasa ca fac eu» este «tu nu esti in stare». Mai reusesti in viata fara incredere in tine? BA! In film gasim si comparatia cu alti parinti care isi lasa copiii sa descopere lumea si sa se zbata si singuri. Tot din mare iubire pentru ei. Sigur, copiii sunt expusi mai des la asa zise pericole, de fapt la lucruri noi, dar isi invata limitele si isi cunosc puterile, intr-un cuvant SE CUNOSC. Si cand te cunosti, stii ce-ti place si ce nu-ti place, cu alte cuvinte stii ce vrei. Cand stii ce vrei, ajungi sa si ai daca-ti pui mintea. Problema multora dintre adultii de astazi este ca nu stiu ce-si doresc. PACAT. Ma doare sufletul cand ma gandesc si ma-ntristez la fiecare persoana pe care o intalnesc in aceasta situatie. Pentru ca ei nu sunt constienti de faptul ca viata e asa cum ne-o facem si suntem singurii responsabili de frumusetea ei. Pentru a fi fericiti nu depindem nici de ajutorul parintilor, nici de al sefului, nici de al rudelor sau vecinilor. Dar mai bine ma opresc aici, altfel nu ma mai opresc curand. Ma doar prea tare.

Voiam doar sa va redau un dialog din acest film de desene animate, intre parintele grijului (Marlin) si cel relaxat (Crush), imediat dupa un moment in care copilul lui Crush intrase intr-un pericol din care tatal sau l-a lasat sa iasa singur, spunandu-i lui Marlin: «hai sa vedem cum se descurca Squirt de unul singur». Si Squirt (copilul) a reusit. Sa vezi mandrie si bucurie pe fata lui cand s-a intors la parintele sau spunandu-i: «Tati, tati, ai vazut cum am reusit, ai vazut?». Apoi:

Marlin: – Cum stii cand copilul tau e destul de pregatit sa faca singur un lucru?

Crush: – Pai, de fapt nu stii. Dar cand stie el, vei afla si tu!

Si iata si lucrul care a starnit astazi acest articol. O colega (22 de ani) imi povestea ca are un prieten nou de o saptamana si cum au stat noaptea trecuta pana la 6 dimineata la niste prieteni, de vorba:

Eu: – Si ai tai ce-au zis, n-au fost ingrijorati?

Ea: – Ai mei nu sunt ingrijorati cand stiu ca sunt cu prietenul meu.

Eu: – Si au incredere in el chiar si pana sa apuce sa-l cunoasca?

Ea: – Pai ei au incredere in mine, in ce aleg pentru mine.

No comment.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Viata nu bate filmul Mersul pe urmele altora

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Motto:

Sunt ceea ce aleg sa fiu
wordpress statistics
Ianuarie 2010
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Categorii


