Oameni care te inspira

18 Octombrie 2009 at 19:21 3 comentarii

L-am urmărit zilele acestea pe Benjamin Zander, dirijorul lui Boston Philharmonic Orchestra, un om incredibil de dăruit muzicii clasice şi oamenilor. Credinţa sa este că tuturor ne-ar plăcea această muzică dacă am avea ocazia să o cunoaştem mai de aproape, să ne-o prezinte cineva.

După primii 20 de ani de dirijat a avut o revelaţie: că el, ca dirijor, nu scoate un sunet pe scenă; că tot ceea ce publicul aude vine de la membrii orchestrei, pe care însă el îi conduce. El are datoria să-i ghideze atât de bine către ce vrea să obţină de la ei, încât rezultatul final să fie identic cu ceea ce ar dărui el însuşi oamenilor. A realizat că el e cel care are rolul de a găsi ce e mai bun în oamenii din orchestra sa şi de a-i face să dea ce au mai bun în ei (sau aşa cum spune el, „to awake the possibility in people”). În toate prezentările pe care le-am găsit cu el face apoi paralela între un dirijor şi un manager şi vorbeşte despre ce înseamnă Leadershipul, arta de a-i face pe oameni să creadă în tine şi să te urmeze.

Benjamin Zander - On music and passion

L-am urmărit cu sufletul la gură şi cu ochii împăienjeniţi de somn, dar am rezistat pentru că m-au fascinat entuziasmul şi dragostea sa pentru oameni. De altfel, nu cred că există leader adevărat care să nu-i iubească pe oameni, să nu creadă în ei şi să nu fie entuziast.

Orice leader (şi nu numai) ar trebui să vadă aceste prezentări:

Lecţie cu pian şi lecţie despre leadership http://www.ted. com/talks/ lang/eng/ benjamin_ zander_on_ music_and_ passion.html)

Lecţie cu violoncel şi lecţie despre leadership (fie ca esti dirijor sau manager)  http://www.poptech. com/popcasts/ popcasts. aspx?lang=&viewcastid=211

Lecţie cu cvartet de coarde şi lecţie despre leadership, despre viaţă http://www.youtube. com/watch? v=-EYm1yoOhbQ

E multă pedagogie în tot ceea ce putem observa la el. Cu siguranţă putem găsi aceleaşi calităţi şi în profesorul nostru preferat din şcoală, şi în capul unei familii, şi într-un şef de la locul de muncă – dacă suntem norocoşi, sigur🙂 .

Eu am avut norocul să-l întâlnesc pe Benjamin în prof. Marilena Soporean, profesoara mea de franceză dintotdeauna, în prof. Liviu Begu, profesorul meu de statistică din facultate, în prof. Dorin Comşa, profesorul meu de fizică din liceu, în Valerie Delcourt, prima mea şefă de la Cofidis, în Bobby Abraham, un manager de RU din Genpact şi nu în ultimul rând în dl. Prof. Voicu Popescu, dirijorul corului SOUND în care cânt.

Benjamin Zander le aduce din când în când aminte studenţilor lui să se gândească la ce cântă şi să realizeze că o fac pentru public. La fel şi dirijorul nostru nu uită să ne reamintească mereu că ar fi frumos ca sensul cuvintelor pe care le cântăm să se citească şi pe feţele noastre, deci şi în suflet şi bineînţeles în sunet. E incredibil. De 15 ani dirijează Sound-ul, de o viaţă face muzică şi nici o clipă nu pierde din vedere acest lucru. Rămân ca trăsnită ori de câte ori îl aud şi mi-e ruşine că m-am pierdut pentru o vreme; apoi mă minunez din nou pentru cât de „prezent” e el! Doamne, cât de norocoasă sunt că de două ori pe săptămână am ocazia să petrec câteva ore cu un astfel de om!

Voicu Popescu, 2007

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Nu mai amana Ai fi

3 comentarii Add your own

  • 1. traian bossenmayer  |  19 Octombrie 2009 la 19:56

    foarte misto ce spune dar felul in care prezinta e exceptional; one of those great and rare public speakers🙂

    Răspunde
    • 2. devorbacugandurilemele  |  19 Octombrie 2009 la 21:44

      yes indeed!

      Răspunde
  • 3. irina cozma  |  5 Noiembrie 2009 la 20:05

    multumesc ca mi l-ai introdus pe Benjamin Zander🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Motto:

Sunt ceea ce aleg sa fiu
wordpress statistics
Octombrie 2009
L M M M V S D
« Sep   Noi »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Categorii


