Bolzano, orasul in care m-as muta si maine

9 August 2009 at 15:06 6 comentarii

Se numeşte Bolzano şi este cel mai frumos oraş pe care l-am văzut vreodată.

Bolzano

Se află în nord-estul Italiei şi e atât de verde încât nu am cuvinte să descriu energia pe care mi-o dădea când priveam în jur.

Cata si verde

Cred că pentru mine ar fi oraşul perfect. Aduce puţin cu Braşovul pentru că din oraş, uitându-te în sus, vezi muntele. Doar că aici munţii sunt de vreo 3000 de m. E traversat de un pârâu (Talvera) şi un râu de munte (Isarco) care se-ntâlnesc la un moment dat cu bulbuci şi cascaduţe, seamănă cu Murul din Graz, pentru cine l-a văzut. Pe aici mai trece şi râul Adige, pe care însă nu am apucat să îl văd.

P1000261

E un oraş jumătate italienesc, jumătate austriac şi poate de asta am găsit o combinaţie numai potrivită de ordine şi dezordine. Oricum, aerul austriac e foarte simţit în Centrul Vechi, unde toate magazinaşele par a fi austriece: micuţe şi îmbietoare, cochete şi simpatice. O mică diferenţă faţă de oraşele bilingve de la noi: austriecii vorbesc toţi italiana. În jur sunt câteva sate austriece, mici staţiuni montane, de zici că eşti în Heidi (ei, zici). Cel de mai jos se numeşte Sarentino:

Sarentino, Trentino-Alto-Adige

Sarentino e il torente Talvera

Ce mi-a plăcut însă cel mai mult este verdele infinit de care eşti înconjurat: ai parte de un oraş în care se mişcă totuşi lucrurile, dar destul de mic încât să ai parte de linişte, verdeaţă şi peisaje superbe.

peisaj superb - castel

Atât de mulţi bolzanini fac sport că m-am întrebat serios ce fel de viaţă duc eu în Bucureşti. De dimineaţa de la 06:00 încep să facă mişcare şi slavă Domnului au unde: există un parc ce merge de-a lungul râurilor, dar ce parc, Doamne! Mare, mareeeee, cât China.

alee in parcul din Bolzano

Au alei pentru plimbăreţi, locuri de joacă pentru copii, locuri speciale pentru câini, trasee speciale pentru biciclişti cât e parcul de mare şi nu numai: poţi ajunge cu bicileta până la Verona (150 km) fără să fii nevoit să mergi pe lângă maşini.

cata in parc

Cam aşa arată nişte zile de fericire pentru Cătă…

Fericire a la Cata

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Prezenta muzicala romaneasca la Roma, Vatican si Venetia Vreau să fiu fericită

6 comentarii Add your own

  • 1. camelguilde  |  10 August 2009 la 18:54

    Eiiiii! Da!
    Câteva din poze sunt grozaveeee!

    Răspunde
    • 2. devorbacugandurilemele  |  11 August 2009 la 22:18

      :-))))))))))))

      Răspunde
  • 3. devorbacugandurilemele  |  31 August 2009 la 10:09

    Buna Ioana,
    Ti-am raspuns pe emailul pe care l-ai trecut aici ca fiind personal, insa nu sunt sigura ca l-ai primit.

    Răspunde
  • 4. Paul Gabor  |  3 Aprilie 2010 la 8:47

    Superb fotoreportajul🙂

    Răspunde
    • 5. devorbacugandurilemele  |  4 Aprilie 2010 la 12:32

      🙂🙂 Multumesc si tie pentru Arvo Part: cateva sunete picurand in suflet, intr-o zi de suflet🙂

      Răspunde
  • 6. jacky  |  25 Mai 2010 la 18:05

    Cel mai frumos oras din Italia!
    L-am vizitat chiar eu,avand o matusa acolo.
    Mi-a placut foarte mult!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Motto:

Sunt ceea ce aleg sa fiu
wordpress statistics
August 2009
L M M M V S D
« Iul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Categorii


