E de ajuns o privire

4 Iunie 2009 at 22:44 Lasă un comentariu

Am fost aseară la un fel de demostraţie de coaching, făcută printr-un mini training de Rodica Obancea, de la Success Coaching. E vorba de un eveniment de 2 ore cu participare gratuită, în care ne-am jucat puţin de-a comunicarea şi apoi, prin întrebările Rodicăi (ca la o sesiune de coaching) am încercat să ne conştientizăm punctele slabe şi să punem în practică un plan de îmbunătăţire.

Mai întâi am fost invitaţi să-i cunoaştem pe toţi invitaţii, apoi am făcut un exerciţiu în perechi, în care am fost pe rând emiţători şi receptori, încercând să dăm indicaţii, respectiv să facem un desen după instrucţiunile primite, iar în final acesta să semene cât mai mult cu cel original. Ca ultimă etapă, conştientizarea percepţiilor noastre, formularea învăţămintelor şi binecunoscuta sesiune de Întrebări şi răspunsuri. Eu m-am simţit puţin inconfortabil, am avut senzaţia că trăgea concluzii mult prea pripit, gen: am mărturisit că nu am terminat exerciţiul în timpul dat, la care ea a decretat: „şi ce spune asta despre cum îţi termini tu sarcinile zilnic la serviciu?”, după care întrebarea secure: „Şi, ce ai de gând să faci pentru asta?” Eu am fost prima care a povestit despre experienţa ei. Însă pe următorii nu i-a lăsat fără următoarea întrebare: „Când vei incepe o schimbare legată de asta?” Îmi venea să răspund în locul lor cu „Când o să consider că nu mai pot accepta situaţia de faţă, deci când o să vreau!” Cel mai drăguţ a fost atunci când o dnă a întrebat-o la final: „Cumva clientul dintr-un coaching trebuie să simtă că se pune presiune pe el în timpul şedinţei? Asta e ceea ce trebuie să se întâmple?” Bună-ntrebare! Răspunsul a venit neinspirat : „Dacă asta alege el să simtă, atunci asta simte. E ok.” Era ca şi cum ar fi spus „Voi sunteţi singurii responsabili de ce simţiţi, felul meu de a vorbi nu are nici o legătură cu asta”. Of, of. De parcă nu e adevărat că unii fac progrese simţindu-se sub presiune, alţii simţindu-se încurajaţi, alţii recunoscuţi pentru munca lor etc. S-ar putea ca Rodica să fie mai la începutul carierei şi atunci ar fi mai de înteles şi s-ar putea să fi vrut să facă prea multe pentru cât permite o întâlnire cu 30 de oameni; pe de o parte e greu de gestionat un astfel de grup, pe de alta sunt lucruri de detaliu şi care ţin strict de intimitatea ta pe care e greu să le ataci în public. A avut în public 2 persoane care făcuseră coaching deja cu ea şi care o apreciau mult. Poate e altfel între 4 ochi.

Însă ce voiam sa fapt să vă spun este aspectul cel mai plăcut de la această întâlnire. După ce ne-am cunoscut rapid la început, ne-a invitat să ne găsim perechea pentru exerciţiul ce urma, adică persoana care ne-a rămas în minte pentru ceva anume sau care ni s-a părut interesantă. Nu mi-a fost greu să decid cu cine vreau să fac echipă, era o singură persoană care mi-a atras atenţia din tot grupul, şi asta încă de când a intrat pe uşă şi a salutat-o pe gazda evenimentului. Am mai scanat o dată toate feţele, ca să fiu sigură că i-am văzut pe toţi, şi ca să-mi fac şi curaj. Oarecum mă aşteptam să nu găsesc o altă persoană mai interesantă. O să vă întrebaţi ce mă atrăsese şi s-o fi întrebat şi persoana. Iată ce: dacă unii oameni se uită după ochi frumoşi, pe mine mă impresionează o privire aparte; pe cât de profundă, pe atât de senină, pe cât de plină de pace, pe atât de plină de pasiune de oameni, de viaţă, de întâmplări şi de orice altceva. Acea privire care nu are nevoie de cuvinte ca să-mi vorbească. Acea privire care-mi inspiră încredere.

S-a dovedit a fi o alegere foarte bună. Stilurile noastre de comunicare s-au înţeles din prima iar desenele amandurora au semănat în proporţie de 98% cu originalul. Doar că nu le-am terminat, da’ nu-i bai! Mă bucur că instinctul meu a funcţionat şi de data asta, înseamnă că ştiu să îmi găsesc oamenii cu care pot vorbi aceeaşi limbă.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Tu… eşti îngeraş? Mi-e teamă

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Motto:

Sunt ceea ce aleg sa fiu
wordpress statistics
Iunie 2009
L M M M V S D
« Mai   Iul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Categorii


