Mă tot dăruiesc şi mă ofilesc

8 Aprilie 2009 at 20:48 2 comentarii

Apropo de ce scriam acum 2 zile, că am senzaţia că nu am grijă suficientă de oamenii mai apropiaţi: cine mă ştie mă contrazice cu mesajul: Dar tu oricum faci multe pentru cei din jur. Aici cred că e de fapt problema: fac destul de multe pentru cei din jur, cam la fel pentru toţi, cu mici excepţii. Fac prea mult pentru toţi, câteodată şi pentru cine nu e neapărat musai, când aş putea oferi partea asta celor mai apropiaţi.

Sigur, aduc astfel bucurii multor oameni şi mă simt bine. E parte din mine. Eu nu sunt Cătălina Băia dacă nu fac de-astea. Probabil că întotdeauna voi face ceva mai mult decât e normal pentru că-mi place la nebunie s-o fac. Asta e cea mai mare mulţumire a mea, înfloresc şi sunt fericită în acele momente! Însă tocmai mi-am mai dat seama de o situaţie în care exagerez şi simt că obosesc mult, iar câştigul nu e pe măsură. Cu ceva vreme în urmă i-am scos de pe lista „ajutaţilor” pe cei care mă rugau să mă ocup de diverse lucruri pentru ei, ei mărturisind că nu şi-au făcut timp să se ocupe personal, decizând să nu îi mai ajut pe cei care nu se ajută întâi pe ei înşişi. Astăzi realizez că mă scurg toată în momentele în care încerc să fiu atentă la prezentarea plicticoasă a unui profesor/manager; mă gândesc să-l ajut să nu se simtă aiurea văzând că 99% din membrii publicului sunt pierduţi fiecare în gândurile lor, măcar să scadă procentul pe la 90%; încerc să mai salvez onoarea clasei/grupului în care mă aflu… Şi încuviinţez din cap, dau tot felul de semne non-verbale cum că sunt acolo şi ascult, şi înţeleg, fac eforturi să urmăresc logica ideilor lor, mă mai pierd (cel mai nasol e când mă prinde somnul, abia îmi mai ţin capul sus) şi iar revin, trag de mine să mă comport elegant şi cooperant, dar degeaba. Nici unul până acum – şi am tot făcut-o in liceu, facultate, master – nu şi-a schimbat metoda de prezentare în timp, ca şi cum nu ar fi observat că publicul lor e total pierdut, că sunt doar 1-2 perechi de ochi atenţi. Ultimele 2 săptămâni au pus capac şi m-am lăsat de câteva ori pierdută-n gândurile mele, să văd ce se întamplă. Aparent nimic diferit. Probabil că voi pierde puţin din gradul în care anumiţi profesori/prezentatori mă vor ţine minte, însă sunt gata să o fac pentru că îmi salvează multă energie.

Mă tot gândeam că nu e frumos să-mă las distrasă de diverse alte lucruri atâta timp cât el stă în faţă şi se străduieşte să prezinte ceva. Însă acum îmi dau seama că nu face destule eforturi pentru succesul muncii lui, nici măcar nu observă că are mari lipsuri, şi nici nu pare să-i aprecieze mai puţin pe cei care nu se străduie deloc să-i fie alături. Dar ce, din partea lui e frumos să ţină prezentări de 2 lei? Dar până când?

Ţine-te bine că s-a supărat Cătă. În felul acesta economisesc puţin şi pot da mai mult prietenilor. Ei da, merită mai multă atenţie.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Corul Sound la Muzeul Satului, de Florii Voi ce vedeţi?

2 comentarii Add your own

  • 1. cuzubella  |  12 Aprilie 2009 la 11:26

    E foarte greu sa ai masura potrivita in relatiile cu ceilalti, mai ales can inclinatia naturala e de darui oamenilor tot ce ai mai bun.

    Evident, nu exista retete. Important e sa faci in asa fel incat sa fii impacata cu tine.

    Nu cred ca te-ai suparat. Pur si simplu, ai obosit. Cred ca Stephen Covey facea o comparatie interesanta. El zicea ca oamenii sunt ca bancile, cu depuneri si extrageri. Cand dai prea mult fara sa primesti inapoi, ai facut mai multe extrageri decat ai avut depuneri si atunci esti pe minus. Resursele sunt limitate.

    Trebuie sa avem grija la depuneri si extrageri.

    Răspunde
  • 2. devorbacugandurilemele  |  12 Aprilie 2009 la 15:56

    Da, exact asa este! Uff!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Motto:

Sunt ceea ce aleg sa fiu
wordpress statistics
Aprilie 2009
L M M M V S D
« Mar   Mai »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Categorii


