Dormi!

13 Decembrie 2008 at 20:43 Lasă un comentariu

Citind blogul cuzubellei (Natura umana la disectie, catre care aveti link  in dreapta), am inceput sa ma gandesc la poeziile care m-au miscat de-a lungul timpului. Mi-am amintit astfel de poezia „Dormi!” a lui Eminescu, pe care o descoperisem acum cativa ani din intamplare si in care mi-ar placea sa ma regasesc…

Dormi!

De ce te temi? au nu eşti tu cu mine?
Las’ ploaia doar să bată în fereşti ­
Las’ vântul trist prin arbori să suspine,
Fii liniştită tu! Cu mine eşti.

Ce te-ai sculat şi te uiţi în podele?
Uimită pari şi pari a aştepta.
Nu poţi vedea cu ochii printre ele ­
Vrei să-ţi aduci aminte de ceva?

Lasă-te-n perini,­ eu îţi voi da pace.
Dormi tu ­ şi lasă să rămân deştept.
Pe când citesc, întotdeuna-mi place,
Din când în când să cat la tine drept,

Să văd cum dormi… să te admir cu drag…
Cu gura-abia deschisă-ncet respiri,
De pe condei eu mân-atunci retrag.
Pătrunde pacea tristele-mi gândiri.

Frumoasă eşti… o prea frumoasă fată.
Ca marmura de albă-i a ta faţă.
Îmi vine să alerg la tine-ndată
Ş-astfel cum dormi să te cuprind în braţă.

Dar te-ai trezi… păcat! şi nu mă-ndur.
Dormi liniştit c-un braţ pe după cap.
Din când în când cu ochiul eu te fur,
Din când în când din mână cartea scap.

Şi-s fericit… Pulsează lunga vreme
În orologi cu paşii uniformi…
De ce te temi? Cu mine nu te teme!
De nu te culci, te culc cu sila… Dormi!

MIHAI EMINESCU

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Pentru tine, ca sa-ti scriu Reguli? Cine e prost sa le asculte?

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Motto:

Sunt ceea ce aleg sa fiu
wordpress statistics
Decembrie 2008
L M M M V S D
« Noi   Ian »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Categorii


